Tijdens deze les hebben we te horen gekregen dat we binnenkort gaan beginnen aan het schrijven van een visie over toetsen. (Deze kan hier uiteindelijk gevonden worden:Visie bekijken). Ook hebben we wat meer gehoord over het bijhouden van ons portfolio.
In de les zijn we verder ingegaan over het feedback geven en dat het het verschil tussen het huidige niveau en het gewenste niveau verkleint. Ook hebben we geleerd dat je feedback op taakniveau, procesniveau, zelfregulerend niveau en persoonlijk niveau kunt geven.
Taak niveau: Ik heb gezien dat ….
Procesniveau: Hoe komt het dat je dat wel / niet doet ? of had je zelf in de gaten dat ?
Zelfregulerend niveau: Hoe kun je dat volgende keer anders doen?
Persoonlijkniveau: Persoonlijke kwaliteiten die je opvielen (bv. doorzetting, krachtig, moedig, empathisch)
Bij zelfregulerend niveau kun je aan de hand van de attributietheorie de oorzaak bekijken en bekijken of de oorzaak intern of extern ligt en of het stabiel of instabiel is.
Ook hebben we geleerd wat er met bepaalde begrippen bedoeld wordt:
Metacognitie: kennis over hoe je leert (zelfsturing)
Risicoleerlingen: Leerlingen die mogelijk uitvallen.
Video opdracht – Feedback geven
Elkaar feedback geven aan de hand van de verschillende niveaus van feedback geven.
filmpje: Feedback geven
Ervaring
Ik moet gaan proberen van te voren mijn zinnen klaar te hebben zodat ik niet hoef te verlengen voor tijd met het woord uhh.. Hiervan maak ik dan ook een leerdoel voor mij.